Jumaat, 29 Mac 2013

~Saya Sayang Pelajar Pertama Saya~


Salam, sesiapa sahaja yang mengenali angah, hola hola.

Hari ni angah nak cerita pasal student angah semasa praktikal SMK Jelapang Jaya. Sebelum ni angah dah cerita tentang diorang dalam Kenangan Terindah. Tapi hari ni angah nak cerita pasal budak 2. Sebelum angah buat entri ni angah tengah buat slide presentation pasal angah punya kursus "Seminar Refleksi". Minggu depan angah kena present tentang pengalaman angah semasa berpraktikal di sekolah 2. Sebelum angah buat slide 2, angah kena cari gambar student angah. Jenuh angah cari. Mula2 ambil dengan kawan sepraktikal dengan angah. Kemudian angah cari dekat Muka Buku student angah. Last sekali angah buat gambar 2. Dah tak tahu macam mana nak buat, suruh kawan angah yang ajarkan. Then ni adalah hasilnya..

ni budak2 2 Earth. Banyak kenangan dengan diorang.



ni pulak budak2 2 Pluto. Ni pun lagi banyak kenangan dengan diorang.

Korang rasa siapa yang paling cantik dan paling handsome kat dalam kelas yang angah ajar nie? Tentu korang pun juling mata nak pilih kan? Angah pun tak tahu siapa yang paling cantik dan paling handsome antara diorang nie. Tapi orang yang paling cantik dan paling handsome mestilah pelajar yang nakal, ye tak?hahah.

Lepas angah buat gambar nie, terus angah ingatkan diorang. Selalunya kita dah tak ingat perkara yang tidak menggembirakan hati kan? tapi angah sentiasa ingat diorang. Kenangan yang diorang berikan tak mungkin angah lupa sampai bila2. Diorang yang banyak beri kita ilmu macam mana nak menghadapi sesuatu perkara apabila ditimpa ujian. 

Tahun ni diorang exam besar, PMR. Jadi angah nak mintak korang doakan student angah ni berjaya menjadi pelajar yang berguna pada keluarga, masyarakat dan terutama sekali pada agama ye. 

Pesanan untuk student angah : 
a) Jadi anak yang berguna pada ibubapa. Walaupun ibu dan ayah kita lakukan kesalahan kepada kita, tapi ingatlah jasa mereka melahirkan kita ke dunia ini. Jangan jadikan alasan 'ibu bapa saya tidak sayangkan saya'. Sesungguhnya mereka sayangkan kamu, tapi tidak ditunjukkan kepada kamu. 
b) Sentiasa menimba ilmu, sama ada ilmu dunia mahupun ilmu akhirat. Dengan ilmu tersebut, kita boleh jadikan ia sandaran kepada kehidupan kita. Dengan ilmu tersebut, kita mudah tertipu dengan fitnah dunia. 
c) Hormatilah orang yang lebih tua daripada kamu. Dengan rasa hormat itu akan mencambahkan lagi silaturrahim di antara sesama insan. Dengan itu, kita akan sentiasa disayangi.

p/s : Selamat sejahtera dan Selamat Pagi, Cikgu!!!


1 ulasan:

  1. Assalamualaikum
    senang sekali saya bisa menulis kisah nyata kami
    dan berbagi kepada teman-teman disini.

    Meski hidup dalam keprihatinan, karena hanya mengandalkan penghasilan dari jual gorengan, namun rumah tangga kami terbilang harmonis. Jika berselisih paham, kami selalu menempuh jalan musyawarah. Hal itu wajib kami terapkan untuk menutupi aib dan segala bentuk kekurangan yang ada dalam rumah tangga kami agar tidak terdengar oleh orang luar. Karena begitulah pesan dari para orang tua kami.

    Hari demi hari aku habiskan hanya untuk bekerja dan bekerja. Hal itu aku lakukan, selain sadar akan tanggung jawabku sebagai orang tua , juga ingin menggapai harapan dan cita cita. Yah, mungkin dengan begitu ekonomi keluargaku dapat berubah dan aku bisa menyisihkan sedikit uang penghasilanku itu untuk masa depan anak-anakku dikemudian hari. Namun semua itu menjadi sirna.

    Selanjutnya kami pun melangkah untuk mencobanya minta bantuan melalui dana gaib tanpa tumbal,alhamdulillah dalam proses 1 hari 1 malam kami bisa menbuktikan.

    Jalan ini akan mengubah kemiskinan menjadi limpahan kekayaan secara halal dan tidak merugikan orang lain.

    Alhamdulillah semoga atas bantuan ki witjaksono terbalaskan melebihi rasa syukur kami,
    saat ini karna bantuan aki sangat berarti bagi keluarga kami.
    Bagi saudara-saudaraku yg butuh pertolongan silahkan hubungi
    Ki Witjaksono di:0852-2223-1459
    Supaya lebih jelas kunjungi blog http://bocorantogelsingapura59.blogspot.co.id

    atau KLIK DISINI

    BalasPadam